CSI Dark Motives (demo-test) (drozda)

Dodane przez drozda dnia 16.04.2006 23:41

Niedawno w sieci pojawiło się demo drugiej części Crime Scene Investigation - CSI Dark Motives. Jako, że wcześniej nie miałem z tymi tytułami do czynienia postanowiłem niezwłocznie nadrobić zaległości. Demo zajmuje 327MB i pozwala przeprowadzić prawie całe dochodzenie w sprawie morderstwa. Po wstawce filmowej trafiamy do menu głównego. Możemy w nim poza ustawieniem głównych opcji wybrać również stopień trudności. Jest to ważne gdyż bez tutotrialu lub podpowiedzi może być na początku bardzo trudno dojść o co chodzi. W czasie pobytu w opcjach towarzyszyć nam będzie miły kobiecy głos wyjaśniający co i gdzie możemy wybrać i zmienić. Gdy już wybierzemy ustawienia nam pasujące trafiamy do gry. Na początku kapitan policji - James Brass wyjaśnia nam na czym polega nowa sprawa. Otóż w dziwnych okolicznościach znaleziono ciało mężczyzny w średnim wieku. Mężczyzna wyglądał na włóczęgę, choć kilka znaków wskazywało, że nie zawsze był ubogi. Jako, że w grę wchodzi morderstwo zostaliśmy wyznaczeni do przeprowadzenia dochodzenia w tej sprawie. Naszym partnerem jest Warrick Brown. Będzie on nam cały czas towarzyszył podczas dochodzenia, czasami podpowiadając co można by w danym momencie zrobić. Akcję gry obserwujemy z widoku pierwszoosobowego, czasami mamy możliwość rozglądania się dookoła (np. na miejscu zbrodni) i wtedy akcja ukazywana jest tak jak np. w serii Myst, czyli za pomocą węzłów (jak określił to EGM). Bywa także, że lokacje obserwować można tylko z jednego z góry ustalonego miejsca, którego nie da się zmienić. Takimi miejscami są dostępne już od początku: gabinet kapitana policji, laboratorium czy kostnica, w której odbywa się sekcja zwłok denata. Śledztwo posuwać będziemy na przód za pomocą kilku czynności. Będziemy przesłuchiwać podejrzanych, przeszukiwać różne miejsca związane ze sprawą czy też badać w różny sposób znalezione przedmioty. Jako, że akcja rozgrywa się współcześnie nie musimy polegać już tylko na lupie jak Sherlock Holmes. Do naszej dyspozycji oddano szereg różnych przydatnych urządzeń niezbędnych do takich czynności jak zdejmowanie odcisków butów czy palców, pobieranie próbek różnych substancji, zbieranie małych przedmiotów itd. Przedmioty podzielone są na kilka grup. Przykładowo te które są od początku dostępne podzielone są na takie, które służą do wykrywania nowych śladów i takie które pomocne są w ich zbieraniu. Każdy przedmiot ma swoje określone zastosowanie i nie może być użyty w innym niż założony celu. Dlatego też czasami można mieć problem którego przedmiotu użyć. Ale nie jest on za duży, gdyż gdy użyjemy niewłaściwego nic się nie stanie. Wystarczy spróbować z innym. Każdy zebrany przedmiot, próbka krwi, płynu lub DNA musi zostać szczegółowo przebadana. W tym celu zawsze udajemy się do laboratorium i wszystko przekazujemy rezydującemu tam Gregowi, który w zależności od przedmiotu wrzuci go dla nas pod mikroskop, do komputera lub też sam zajmie się zebraniem materiałów na jego temat. W laboratorium jak wspomniałem znajduje się mikroskop oraz komputer. Za pomocą tego pierwszego możemy badać różne przedmioty oraz porównywać je z innymi. Podobnie działa komputer, tyle że za jego pomocą możemy przeszukiwać bazy danych dzięki którym możemy czasami trafić na zarejestrowany w niej odcisk buta, próbkę DNA czy odcisk palca. W komputerze, tak jak pod mikroskopem możemy również porównywać ze sobą znalezione wcześniej próbki. Dowiadując się nowych informacji i zdobywając nowe ślady odkrywamy nowe miejsca oraz przedmioty związane ze śledztwem. I właśnie w ten sposób posuwamy je naprzód. Grafika z jednej strony jest czasami statyczna (niektóre pomieszczenia), ale bywają również miejsca ładnie zrealizowane. Nie należy jednak oczekiwać wodotrysków, gdyż ta gra nie aspiruje do miana najlepszej w tej dziedzinie. Filmiki przedstawiające prawdopodobny przebieg zdarzeń zrealizowane są bardzo dobrze. Pokazują one często biologiczne wnętrze człowieka, widok z wnętrza żył itp. Są one bardzo realistyczne i w ludziach o słabszych nerwach mogą wzbudzić wstręt. Jednak nie są one ohydne, po prostu pokazują to w sposób medyczny. Również widok leżącego w kostnicy denata może niektórym nie przypaść do gustu. Szczególnie, że ma on rozcięty - na potrzeby sekcji - sekcji brzuch. Ale nie odchodząc za daleko od tematu - filmiki są jedną z mocniejszych stron tego dema. Muzyka przygrywająca nam w tle buduje nastrój i pasuje do tego co rozgrywa się na ekranie. Głosy podkładane przez aktorów również są dobrze zrealizowane i pokrywają się z ruchem warg postaci mówiących. Jako, że jest to gra typowo detektywistyczna naszym głównym zadaniem będzie zbieranie poszlak, w tym celu trzeba będzie dokładnie przeszukiwać każdą lokację, przy czym dosyć łatwo o przegapienie istotnych śladów. Szczególnie gdy gra się na wysokim poziomie trudności co oznacza nie podświetlanie kursora myszki nad istotnymi miejscami. Grając na łatwym poziomie trudności nad takimi miejscami kursor myszki zmienia kształt. Znane z przygodówek kombinowanie jak połączyć ze sobą posiadane przedmioty zastąpiono tutaj problemem: czego użyć aby zdobyć nowy dowód w sprawie? Całość gry obsługujemy za pomocą myszki a interfejs jest bardzo prosty. Na dole ekranu znajduje się belka podzielona na kilka sekcji takich jak: przedmioty, materiały dowodowe oraz miejsca. Przedmioty dzielą się jak już wyżej wspomniałem na te służące do badania podejrzanych miejsc oraz na te do zbierania różnych śladów. Materiały dowodowe natomiast dzielą się na trzy grupy: ślady, dokumenty oraz inne przedmioty. Trzecia grupa to lokacje. W tej belce po lewej stronie znajdują się obrazki miejsc związanych ze śledztwem a po prawej te dostępne od początku o których już wyżej pisałem. Oprócz tego w prawym dolnym rogu znajduje się notatnik. A w nim takie przegródki jak informacje o ofierze oraz o podejrzanych. Dodatkowo możemy obejrzeć także tutaj prawdopodobne przebiegi zdarzeń czyli wspomniane już wyżej animacje. Z wad dema trzeba wspomnieć o niemożliwości zapisania stanu gry, co sprawia, że trzeba je przejść za jednym razem co może zająć przynajmniej godzinę gry. Poza tym nie wykryłem żadnych większych wad. A możliwość zapisu w dowolnym momencie zostanie zaimpletowana w pełnej wersji więc ten problem zniknie. Wymagania minimalne dema to: PIII 600 / Athlon 600, 256MB Ram, karta graficzna 16MB zgodna z DirectX9 oraz 350MB na dysku twardym. A wiecej o tym tyttule można się dowiedzieć ze strony http://csidarkmotives.ubi.com . Muszę przyznać, że demo naprawdę mnie wciągnęło. Do tego stopnia, że przeszedłem je kilka razy, w tym na najtrudniejszym poziomie. Pierwsze przejście oczywiście zajęło mi najwięcej czasu - coś około godziny, może troszkę więcej. Mroczny klimat bardzo mi się spodobał, dlatego z czystym sumieniem polecam to demo mając jednocześnie nadzieję, że wkrótce pojawi się na płycie w CDA. Natomiast o tym czy pełna wersja pojawi się na polskim rynku niestety nie wiem i dlatego zagranie w demo może być jedyną metodą na zapoznanie się z tym tytułem. Autor: drozda

AZ47-48
   

Oceny


Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?